שר האוצר סמוטריץ': "נקים שדה תעופה בצפון"

צבי טסלר No Comments on שר האוצר סמוטריץ': "נקים שדה תעופה בצפון"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק יחד עם בכירי האוצר, מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, מנהל רשות המסים, ערן יעקב, המשנה למנכ"ל ישראל מלאכי ומתן יגל מאגף התקציבים ערכו היום פגישת הכנה עם ראשי הרשויות בגבול הצפון לקראת אישור החלטת ממשלה

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וצוות משרדו ערכו סיור בצפון כחלק מסדרת מפגשים אינטנסיבית עם ראשי הרשויות באזורי העימות במטרה לקדם 3 החלטות ממשלה מידיות לחיזוק החוסן הלאומי והחברתי, לקידום צמיחה דמוגרפית ותשתיות, ולחיזוק מרכיבי הביטחון בישובי עוטף עזה, קו עימות צפון ויהודה ושומרון. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לראשי היישובים בגבול הצפון, חברי פורום קו העימות: "הגעתי לכאן קודם כל כדי לשמוע, בסוף הממשלה היא שלכם ואנחנו מחויבים לכם. בנוסף, ביקשתי מראש הממשלה לקבל 3 הצעות מחליטים מיידיות. אחת לעוטף עזה, אחת ליישובי קו העימות בצפון ואחת ליהודה ושומרון. כל איזור עם הצרכים הבטחוניים שלו".

"הרקע הוא ההבנה שמה שצריך לעשות צבאית, צריך לעשות. אני לא מוכן בשום פנים ואופן שנחזור בצפון למצב של טפטופים. אבל מעבר להתייחסות הצבאית, התשובה הציונית מאז ומעולם היא לחזק את העשה טוב, את היישובים שלנו שמרכיבים אותם תושבים חזקים ואיתנים, גם ברמה הערכית וגם ברמה החברתית".

"אני רוצה לצאת היום עם התנעה משותפת של תהליך החלטת הממשלה. המאפיינים של החלטות ממשלה אזוריות הם שיתוף הפעולה. ההחלטה תהיה משותפת לכלל המשרדים. משרד האוצר ומשרד רה"מ מובילים את ההחלטה אבל אנחנו נעבור משרד משרד ונראה מה כל משרד יכול לתת. מה שצריך להוסיף, נוסיף".

"כמובן, משרד המשימות הלאומיות בראשות השרה סטרוק מגויס אף הוא למשימה. כל זה לא סותר החלטה גדולה יותר שצריך להביא לכל איזור הגליל שכוללת הקמת שדה תעופה, עוד מקומות עבודה וצרכים נוספים".

"תכנית מיגון הצפון יוצאת לדרך. הכנסנו בתר"ש הקרוב מאות מיליוני ש"ח לארבע השנים הקרובות. בנוסף, תקציב רכבת קרית שמונה אושר ותקציב ביצוע כביש 6 עד היישוב שלומי אושר".

"ממשלת ישראל מחויבת לתושבי הצפון שעושים ציונות ונושאים רוח איתנה שמנשבת לכל החברה הישראלית".

"במסגרת החלטת הממשלה המתגבשת, נבחנת הקצאת משאבים משמעותיים, לטובת יישובי קו העימות בנושאי ביטחון, בריאות, תשתיות, כלכלה ותעסוקה, לטובת חיזוק יישובי הגבול הצפוני של מדינת ישראל. כמו כן, מתגבשת החלטה לתכנית מקיפה למיגון הצפון, תקצוב רכבת קרית שמונה, הארכת מקטע כביש 6 ועוד".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה בסיור: "יש לנו החלטה נחושה: לשים את הצפון – במרכז. לחזק את הצפון, למען כל מדינת ישראל".

"אנחנו נביא בקרוב להחלטת הממשלה את התכנית של החטיבה להתיישבות לחיזוק הישובים הקדמיים, ישובי גבול הצפון: "תכנית לקליטת 2,000 משפחות חדשות בישובים שלאורך הגבול, כל הישובים, מכל הסוגים, לאורך כל הגבול ממזרח למערב".

"התכנית כוללת הטבות בתחום סבסוד העלויות להקמת מבני מגורים, הקמה ושיפוץ תשתיות ומבני ציבור, שיפור השירותים לתושבים, תמיכה ביזמות עסקית, ואלמנטים נוספים שירימו את הישובים האלה, אנחנו מתכוונים לחזק את הצפון גם באמצעות שינוי במפת אזורי עדיפות לאומית. המפה החדשה שאנחנו עמלים עליה, תייצר מגנט משמעותי שימשוך ציבורים חדשים וצעירים צפונה, ותאפשר תנופת פיתוח לכלל הישובים בצפון".



0 תגובות